Aktualności

Noc językowa w szkole


   19 stycznia chętna młodzież z klas szóstych i siódmej punktualnie o 20.00 zjawiła się w szkole. Otóż była to niezwykła, pełna niespodzianek, ale i nauki noc językowa. Po sprawdzeniu listy obecności i złożeniu uroczystej przysięgi właściwego zachowania, braku tęsknoty za domem i bezwzględnego posłuszeństwa opiekunom, przystąpiono do zajęć integracyjnych. Nie zabrakło oczywiście elementów nauki języka, śmiechu, żartów. Niewątpliwie główną bohaterką tej części była… miotła! Uczniowie mieli okazję do wyćwiczenia nazw owoców w językach obcych podczas zabawy sałatka owocowa, czy też tworzenia niezwykłych historii i życiorysów. Było międzynarodowo. Następnie młodzież podzielona na dwie grupy ćwiczyła pamięć i poznawała nową leksykę w kolejnej zabawie językowej. Był to też dobry moment wzajemnego uczenia się od siebie. Uczestnicy nocy językowej kolejno wyrażali czego oczekują od spotkania w czasie nocy językowej.
   Tuż po tym przystąpiono do wykonania Tabloo. Na kolorowych karteczkach uczestnicy szkicowali swój portret, podpisywali się po rosyjsku i angielsku oraz przyklejali na arkuszu papieru, który obecnie zdobi pracownię językową. Następnie uczestnicy poznali definicję słowa poliglota - człowieka znającego wiele języków, potrafiącego kontaktować się lub pisać w wielu językach świata. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Tu metoda odliczania w językach obcych sprawdzała się doskonale i przynosiła podwójne korzyści. Członkowie poszczególnych grup przystąpili do tworzenia plakatu – kolażu pt. poliglota. Każda grupa wydzierała z czasopisma ciekawy obrazek lub postać oraz wycinała jakieś kształt lub przedmioty, a następnie naklejała je w dowolnym miejscu na dużym arkuszu papieru. Kolejni uczestnicy doklejali nowe elementy zmieniając wygląd pracy i dopiero ostatnia osoba zamykała całość działania. W ten sposób powstawał wspólny obraz, kolaż obrazujący hasło poliglota. Każda grupa prezentowała swoją pracę. Powstałe kolaże również zdobią pracownię językową.
   Kolejnym punktem zajęć były zajęcia leksykalne i komunikacyjne z języka angielskiego. Uczniowie wcielali się w określone role, ukazane na specjalnych opaskach, ćwiczyli komunikację poprzez zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi, a następnie podzieleni na grupy tworzyli jak największą liczbę słów z wylosowanych zestawów liter zapisanych na plastikowych nakrętkach.
   W kolejnej części spotkania uczniowie zostali zaproszeni do akcji drużyn śledczych! Idąc szkolnym korytarzem mieli szukać zadań ukrytych w kopertach. Wszyscy spotkali się przed wejściem głównym koło stołówki. Po krótkiej zabawie przekazywania wymyślanych haseł i wzajemnego zagłuszania się uczestnicy poprosili o czas na zabawę w chowanego. Zmęczeni pojawili się na kolacji, którą niestety trzeba było samemu przygotować…
   Najedzeni i wypoczęci pojawili się na parkiecie. Muzyka była różnorodna. Nie zabrakło belgijki, Czekolady, Makareny. Pani Ewa zaproponowała muzykę lat 60/70/80… co się okazało strzałem w dziesiątkę! Warto podkreślić, że znaczna część uczestników była ubrana w specjalne stroje – kostiumy.
   Po dyskotece przyszedł czas na zabawę w słynne kropki. Po czym po szybkiej toalecie zaczęto rozkładać materace, śpiwory. Była dowolność. Ci co chcieli jeszcze ćwiczyć mówienie - rozkładali swoje śpiwory w sali 46, ci, którzy potrzebowali chwili wytchnienia - rozkładali śpiwory w 47, gdzie można było obejrzeń na dobranoc (a tak naprawdę to na dzień dobry) komedię romantyczną. W sali 46 pani Ewa przygotowała jeszcze dodatkowe atrakcje w postaci gier językowych.
   Rano, po szybkim uporządkowaniu sal, podsumowaniu, wyrażeniu opinii na temat wspólnego spędzenia czasu wszyscy się pożegnaliśmy. Dziękujemy uczniom za miły czas i ich rodzicom za pomoc w organizacji przedsięwzięcia i zaufanie.

p. Agata Świderska, p. Ewa Lato, p. Sylwa Kosiorek