Aktualności

XVI Ogólnopolska Pielgrzymka Rodziny Szkół im. św. Jana Pawła II na Jasną Górę

Dnia 13 października odbyła się XVI Ogólnopolska Pielgrzymka Rodziny Szkół im. św. Jana Pawła II na Jasną Górę, w której wraz z opiekunami wzięli udział uczniowie klas II i III z gimnazjum w ZO Starych Kobiałkach i ZO w Kisielsku. O godzinie 4.00 rano wyruszyliśmy z placu szkoły w Starych Kobiałkach, po drodze zabierając grupę z Kisielska. Pomimo wczesnej pobudki, wszyscy mieliśmy świetny humor. W czasie podróży modliliśmy się do św. Krzysztofa o szczęśliwą drogę do Stóp Jasnogórskiej Pani. Podróż trwała ponad cztery godziny. Na miejsce dotarliśmy około godziny 9.00. Przed mszą całą grupą udaliśmy się przed Cudowny Obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, który obeszliśmy go na kolanach, modląc się w ciszy i spokoju. Były to niezapomniane chwile.
   Po wyjściu z Kaplicy Cudownego Obrazu mieliśmy czas wolny na zwiedzanie i zakupienie pamiątek, aby na długo zapamiętać ten ważny dzień.
   W tym uroczystym dniu na Jasną Górę przybyło około 18 tys. uczniów, studentów oraz nauczycieli i dyrektorów z około 420 szkół noszących imię św. Jana Pawła II. W czasie mszy wystawionych było około 370 szkolnych pocztów sztandarowych ze sztandarami. Wśród tej liczby znalazł się również i z naszej szkoły.
   Pielgrzymom towarzyszyły relikwie św. Jana Pawła II.
   Ogólnopolska Pielgrzymka Rodziny Szkół im. św. Jana Pawła II zorganizowana była już po raz 16. Do jej uczestników list wystosował prezydent Andrzej Duda. Skierowane do pielgrzymów słowa prezydenta odczytał kapelan głowy państwa ks. Marcin Janocha.
   „Uważam za niezwykle ważne, że polscy pedagodzy w kraju i na obczyźnie dbają o przekazywanie następnym pokoleniom zasad, które głosił papież Polak, a w których wzrastali nasi przodkowie. Gorąco dziękuję wszystkim, którzy kultywują to wielkie i dobre dzieło, jestem bowiem przekonany, że procesowi edukacji sprzyja jednoczesna formacja duchowa” – napisał Andrzej Duda.
   Następnym i najważniejszym celem naszej wycieczki była nasza obecność na Błoniach Klasztoru na Jasnej Górze. Uczestniczyliśmy w uroczystej mszy św. , podczas której przez wstawiennictwo św. Jana Pawła II modliliśmy się w intencji wszystkich pątników oraz całej Rodziny Szkół noszących imię św. Jana Pawła II. Każdy z nas miał również szansę wyspowiadania się w tym świętym miejscu.
   Mimo niesprzyjającej pogody uczestniczyliśmy w Eucharystii z uwagą i zaciekawieniem. Mszy św. przewodniczył biskup radomski Henryk Tomasik, krajowy duszpasterz Rodziny Szkół im. św. Jana Pawła II. W wygłoszonej homilii ks. biskup przypomniał wezwanie polskiego papieża, aby szczególnym wyznaniem wiary było miłosierdzie. Prosił nas o wyobraźnię miłosierdzia. Biskup Tomasik podkreślił, że Dzień Papieski jest zachętą do tego, aby być świadkiem miłosierdzia, czyli kimś, kto czyni tak, jak Pan Jezus nas nauczał i czego Pan Jezus oczekuje. Tu, na Jasnej Górze, prosimy Matkę Najświętszą o pomoc, aby żyć tak, jak Maryja (…), aby naśladować Pana Jezusa przez nasze czyny dobroci. To jest nasze wielkie zadanie.
   Po skończonej mszy trochę zmarznięci i zmęczeni wróciliśmy do autobusu. Około godziny 13 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Ponieważ trzeba było posilić nasze ciała, Panie zgodziły się, by zajechać do słynnej restauracji Mc.Donald’s.
   Na zakończenie tego dnia o godzinie 17.00 łączyliśmy się duchowo z naszą parafią, odmawiając różaniec. Powrotna droga upłynęła nam spokojnie na śpiewaniu piosenek i opowiadaniu wrażeń.
   Na plac szkolny dotarliśmy około godziny 19.30, skąd odebrali nas nasi rodzice. Ten wyjazd wszystkim się podobał, szkoda tylko, że czas upłynął tak szybko.